Het gevaar van weinig beweging.

Onvoldoende sporten en andere lichamelijke activiteiten, kunnen de kwaliteit van het leven ernstig verminderen. Door dat er in Nederland steeds minder fysiek werk wordt verricht, neemt de beweging van het lichaam sterf af. Dit steeds groter wordende probleem zie je ook terug, aan de grote stijging van sportscholen in ons land.

Fysiek inactief.

Personen die minder dan 30 minuten aan lichamelijke activiteiten blootstaan, hebben een vergroot risico op allerlei fysieke klachten. Ben jij ook een persoon die na het werk niet meer van de bank af komt?

Volgens recent onderzoek van een onafhankelijk onderzoeks- instituut.

  • Fysiek niet actieve personen kosten onze maatschappij in aan zorgkosten gemiddeld vele miljoenen.
  • Meer dan 5 miljoen Nederlanders bewegen iedere dag te weinig.
  • Te weinig beweging verdubbelt het gevaar op hart en vaat ziekten, obesitas, diabetes type 2 en verhoogt het risico op borst en darm kanker. tevens kan te weinig beweging leiden tot depressies en angstaanvallen.

Te weinig beweging

Dagelijks fysiek bezig zijn is dus heel belangrijk, het is gezond voor het lichaam en het brein. Dagelijks 30 minuten beweging kan al voor grote veranderingen zorgen.
Het verminderd de kans op overgewicht, hoge bloeddruk, en uw cholesterolgehalte gaat omlaag.

Het is gezond om 30 minuten per dag actief te zijn.

Er is geen verschil in welke fase van het leven je bent, beweging is gezond van jong tot oud.

Beweging betekend niet direct sporten, voor sommige van ons is dit helaas niet meer goed mogelijk. Maar bewegen kan gelukkig voor bijna ieder van ons, na het eten een blokje om is hier een goed voorbeeld van.

Zelfs 15 minuten fysieke inspanning kan leiden tot:

  • Minder gevoelig voor stress.
  • Meer energie voor de dag.
  • Concentratie gaat omhoog.
  • Uw lichaam rust beter uit tijdens het slapen.

30 minuten beweging en een gezond voedings- patroon, kan uw leven totaal veranderen.